Monday, April 03, 2006

HAI HATI

Sering aku berbicara dengan hati ini
Kerana itu saja yang mampu aku lakukan
Bilamana perasaan & jiwa ku resah, gentar, terguris
Hati ku menjadi tempat lontaran

Semalam aku merintih kerana sedih
Kelmarin hati ku mendengar keluhan ku
Hai hati, jangan lah kau pula bosan dengan diri ku ini
Hanya kau lah tempat aku mencurahkan segalanya

Hai hati, aku membawa amanah yang berat
Memikul tanggungjawab yang begitu besar
Dan aku amat memerlukan teman yang rapat
Kawan karib yang mendengar, melayan, menenangkan peransaan & jiwa ini.

Terima kasih hati
Kau lah penghibur ketika aku kesunyian
Kau lah pohon tempat aku berteduh dari perit getir kehidupan
Kau lah teman sejati ku dulu, kini & selamanya.....

2 Comments:

Blogger Tuting Tome said...

memang ba.hatila di mana Allah ada.wat kate ibn arabi,tgk sumer tpt..last2 yang berjumpe kat hati..

12:43 AM  
Blogger ahnali said...

huuu..really touching.. *T.T*

11:06 AM  

Post a Comment

<< Home